نکاتی درباره تمرينات سرشانه

عضلات سرشانه در بدنسا زی از اهميت زيادی بر خوردار است زيرا علاوه برمهم بودن اين عضلات در مسا بقه از نظر مردم نيز از اهميت زيادی برخوردار است زيرا که اين عضلات نقش مهمی را در تناسب ا ندام دارند.

ضعف اين عضلات درحکات سينه و زيربغل تاثير منفی داردواين را بايد گفت  به علت حساس بودن مفصل سرشانه افراد مبتدی نبايد حرکاتی مانند پرس سرشانه با دمبل را اجرا کنند .

حرکت نشر از جانب حرکت بسيا ر مفيدی برای بخش ميانی عضلات سرشانه است

اين قسمت بيشتر باعث چهارشانه نشان دادن افراد ميشود.

نکته مهمی که ياداور ميشوماهميت وتوجه بيشتر به بخش پشتی سرشانه است و اکثر افراد نيز از اين ناحيه ضعف دارند چرا که بخش جلوی و ميانی سرشانه در بيشتر حرکات تحت فشار قرار ميگيرد نکته ديگر بر نامه تمرينی بايد به گونه ای باشد که به تمام بخشهای سرشانه فشار وارد آيد مثلاْ حرکت سرشان هالتر از جلو و سرشان هالتر از پشت نبايد در يک جلسه تمرينی باشد.

برای قسمت پشتی سرشانه حرکت نشر از جانب به حالت خميده حرکت بسيار مفيدی است. 

 

/ 2 نظر / 19 بازدید
edi

sallam mikhastam bedonam age man be modate 2-3 mah bdanasazi ro moaghtan vel konam ba vojode in ke ma alan 14 mah ast ke kar mikonam dar in modate 2-3 mah che jori badanamo amade nigah daram va nazaram charbi begiram lotfan age tonestid be e-mail vasam befrestid

محسن

سلام با تشکر از وبلاگ خوب و مفيدتان يک سوال داشتم .من سرشانه های کوچکی دارم و خيلی دوست دارم کمی بزرگشون کنم.نميخوام که تمام بدنم پرورشی بشه . فقط سرشانه ام. اين موضوع خيلی برای من اهميت داره اگه جواب بدين خيل خيلی ممنون ميشم